tisdag 21 juli 2009

Vi har hittat "Gud"!

Ok det här är en gammal nyhet, men jag kan ändå inte motstå :-)


Det über-Kristna företaget Prisma Teknik som tillverkar lådorna på våra övergångställen har medvetet en religiös symbol på sin produkt som är köpt av våra skattepengar.

Det är inget som de förnekar, tvärtom så har deras VD Jan Lund bekräftat detta i en rad intervjuer.

Till den Kristna tidningen Dagen har han bland annat sagt:

"Jag har bett om att detta ska komma ut. Det är inget vi försökt dölja. Alla de tusentals personer som besökt vårt företag genom åren har fått veta vad handen betyder och symboliserar"

"Det är Guds företag, jag överlät det till honom för ett antal år sedan, även om jag står formellt som ägare. Vi lever bara på Guds nåd."Handen betyder att det bara finns en väg till Gud och att det är genom Jesus Kristus.
Eftersom handen pekar den runda knappen så tar jag förgivet att Gud befinner sig just där.

Det är inte vilken gud som helst utan den Kristna (enligt deras VD så har man i vissa Muslimska länder klistrat över handen efter att ha fått reda att den symboliserar vägen till "fel gud").

2 kommentarer:

Gåslever sa...

Har skrivit om detta guds öga här:
http://omreligion.blogspot.com/2008/08/stor-humor.html

finns du på twitter?

Biff Zongo sa...

Haha ja jag tänkte inte ens på att man petade honom i ögat :-)

Nej jag finns inte på Twitter, men jag finns här och på fredrik@frankrules.nu